17 Temmuz 2012 Salı

Merlin - Bir Paranın İki Yüzü (banane ben tura olcam vallah da)



BBC'nin gözde dizisi Merlin'den bahsedelim biraz ^^
Ben bu dizinin hastasıyım, her sezon sonu dibim tutuşuyor ve gelecek sezona kadar da o alev sönmüyor.
Mübarek olmayan kefereler ise bir sezon arası veriyorlar ki sorma, o arada 2-3 dizi daha çekilir.
Ama ne olursa olsun değen bir dizi bu, izlememiş varsa şiddetle tavsiye ederim ben.
Ufak bi konusuna değinip karakterlere geçelim ^^


Kral Arthur efsanesine bambaşka bir bakış açısıyla yaklaşan dizide Merlin yaşlı başlı ak sakallı, elinde bastonu, omzunda baykuşu, cübbeli ve büyücü şapkalı bir dedecik değildir.
Aksine Kral Arthur ile aynı yaşlarda yakışıklı mı yakışıklı, bir o kadar sakar, güldüğünde odayı aydınlatan genç bir delikanlıdır...

Olaylar Ealdor'da bir anacığı ile yaşayan Merlin'in günün birinde anasının elini öpüp hayır duasını alıp Camelot'a doğru yola çıkması ile başlar.
Camelot'ta Gaius emmiyi bulur ve yanına sığınır Gaius emmi Merlin'in güçlerini bilmekte ve ona bu sırrını saklamada yardım etmektedir.

Büyücü olduğunu sır olarak saklamasının nedeni ise kenafir gözlü Kral Uther'dir... Bu Uther karısı ile mutlu mesut yaşarken laz kaynanalar gibi "ille de erkek çocuk isterim" diye tutturmuş... Büyü ile karıyı hamile bırakmışlar, amma velakin doğum anında nallamış bacı.
Bu yüzden de büyüyü asaklayıp büyücüleri astırtmış, hala daha büyü yasak ve ilk emaresinde adamı-kadını yakıyorlar...
gerçi anlamadığım bunlar ne biçim büyücü iki kelime mırıldanmana bakar beee ne diye yaktırıyon kendini peeehhhh :P



Merlin,
Kepçüküm biriciğim, pıtır böceğim :D
İlk bölümde Arthur'un hayatını kurtarmak gibi bir hatada bulununca onun yanına uşak olarak veriliyor.
Valla bana sorarsanız pek bi sabırlı ya, Arthur'un derdi çekilmez, hele de bu kadar güçlü bir büyücüken bunu bilmeyen Arthur tarafından ezilip aşşağılanmak ise ayrı bir olay.
Börtü böcek, dağ taş sevebilecek bir yüreğe sahip olan Merlin için Prat Arthur'u sevmek de zor bi iş değil demekki :D
Arthur'a laf soktuğu anlarda beni gülmekten öldürüyor, zekasını bir kez daha kanıtlıyor ^^




Prens "Prat" Arthur,
Kendini beğenmiş, ukala amma bi o kadar da halk insanı Prens Arthur'u selamlayalım lütfen :D
Merlin'e ilk başlarda bildiğin eziyet etse de zamanla Merlin'in dostluğu ve sadakatini anladı.
Hayattaki en büyük hatası ise Gwen'e aşık olmaktan ibaret. O tipsiz, gudubete ne ara nasıl aşık oldu çözebilmiş değilim, çözen varsa da anlatmasın bilmek dahi istemiyorum.


Morgana,
Kız olduğumu unutup uğruna şiirler yazasım var uleyyyynnnnn <3
Efsanede Gwen'in güzelliği anlatılıp durulur ya, işte bana göre o güzellik bu kızda var...
Ama Morgana rolu cuk diye oturmuş haspama ^^
Kötü olduğunda bile zerre gram kızamıyorum, Arthur'u öldürse "Ayy kıyyamam sana da yanlışlık oldu dimi ablası" deme ihtimalim var :D
He son sezonlarda de çok güzel bi ortak noktamız var zaten "Gwen nefreti"




Kral Uther,
Kenafir gözlü kral. Biraz garip bir insan ne istediğini hala anlamış değilim. Oğlunu sevmesine seven ama yermesinden de geri kalmayan biri.
İzlemeyenler için malum olmayan bir şahıstan yediği ihaneti hak ettiğini düşünmekteyim. hatta oh olsun çekmekteyim.
Tek mantıklı hareketi Gwen ibidiği ile Arthur iişkisine karşı olmasıydı.


Gaius,
Çok iyi insandır Gaius Emmi,
Merlin'i korumak için canını fda edecek derecede sever.
Büyü bilmektedir, amma bunu Uther kenafirinden saklamış ve hayatta kalmıştır.


Gwen
Ayhhh bana bişeyler oluyor, biri tansiyon aleti versin...
Bu meymenetsiz cadıyı her gördüğümde böyle oluyorum. Tipe bak çay demle derler ya, ben buna poşet çay bile demelemem israftır!

Şimdi bunu okuyup da "Arthur yüzünden kıskanıyorsun" diyecek bir ergen mutlaka çıkacaktır hemen cevaplayayım da söylevi içinde kalsın.

Ben Arthur'u severim evet ama benim adamım Merlin'dir buna rağmen ben Freya'yı (Merlin'in yavuklusu) bir an bile kıskanmadım. Öyle saçma olayları hiç sevmem zaten.
Dizi bu elbet aşk olacak elbet kız olacak da....
bacım bu ne yaaa... anasına babasına"olmamış bi daha yapın" diyesim var. Tipi geçemiyorum ama velevki geçsek ses faktörü var... hani böyle çatalı tabağa sürtersin yaaa aynı öyle...
Zatem rol yeteneği beni benden alıp uzak diyarlara yolluyor... hele birde diziye gelen her eleman bunun peşinde bi dolanıyor yaa... kesin büyücü bu kız diyorum...
Bizim balkon süpürgesinden hallice saçları, üstünde kokan elbisesi (kimse fakir demesin, Merlin de fakir ama 3 tane ayrı elbise gördüm)
Neyse yaa bu kıza olan nefretimle bi ayrı post yazarım resmen geçelim...
Resmi koyarken yinee sıfatını gördüm ve kötü oldum limonlu su alim ben...





Gwaine,
Sürekli şampuan reklamı çekiyormuş havası veren saçları, Merlin'i ilk anda sevmesi ve ona olan sadakati ile gönlümüzü feth eden şövalyemiz ^^
Ben Gwaine'i çok heyecanla bekledim ve hiç hayal kırıklığına uğramadım.
Diğer şövalyeler pis koktuğunu iddia ediyorlar ama tamamen kıskançlıklarındandır diyorum :D



Leon,
Açıkçası daha yuvarlak masa şövalyesi olduğunu bilmeden sevdim bu adamı... böyle sarılıp sakallarını okşayasım var (garip bi fantazi farkındayım)
Kendisi çoooookk önemli bir elemandır :D


 Lancelot,
Şövalyelerimizin enlerindendi kendisi.. ne eniydi unuttu;
En asil miydi, en kızdan anlamam Gwen'in götüne yapışır çıkmam'ı mıydı bilmem artık :D
Biraz bodur olsa da severim keratayı, fakir ama gururlu genci çok güzel oynamış.
Merlin'in sırrını saklaması da ayrı bir puan kazandırmıyo da değil hani..



Elyan,
Bet surat Gwen'in kardeşi... bak aileye gıcık değilim. bunla alıp vermediğim yok.
Hoş çocuk iyi de bir şövalye daha ne olsun.


Percival,
Ne yalan söylicem korkutuyo bu adam beni... Dağ gibi dicem "gibi" fazla olcak.
Ama yuffka yüreği vardır o ayrı konu. Severim iyi insandır, arada başını okşarım ama uzaktan :D



Daha eleman kalmadı sanırsam, o zaman az buçuk spoiler atim de içim rahatlasın.


SPOİLER 


Ah uleyynnn, 4 sezon bitti 5 e girecez bu Arthur salağı hala öğrenemedi Merlin'in büyücü olduğunu.
Merlin yavrum korkuyo hala, demekki ne kadar güvensiz hissediyo... Korkme kepçüğüm ben burdayım sana kalkan elleri kırkar bi taraflarına monte ederim... koskoca Osmanlı Torunu var burda bi çarparım birde eşderha çarpar :D

Gwen'in saçları ile ilgili yukarda yazdım burda da, beşinci sezonda kraliçe olarak göreceğimiz bitli umarım o saçları yıkayıp adam etmiştir yoksa seti basıp kendisini Parisin arka sokaklarında katl edicem!

Ulan Arthur, Morgana'ya güvendin kazığı yedin. Agravaine'e güvendin yediğin kazığı alıp müzeye koyduk... daha bu sezon da bi akrabanı ortaya çıkartıp ona güvenirsen ciğerlerini deşer o taştan çıkardığın kılıcı burnuna sokarım... şiddet eğilimli bir insanım tahrik etme beni!

Lancelot'un ölümüne hala daha yas tutmaktayım efendim. Bir ara geri getirdiler o ara ne güzel işler becerdi anlatamam... Gözümden mutluluk yaşları aktı resmen.

Daha içimi dökmem gereken ne vardı... ah Freya...
Ahh be Freya, neden öldün be kuzum. Merlin'le düğün dernek kuracağdınız, sana trabzon burması takacağdım ben... Hem çok sevmiştim kız seniiii....

Sezon sonunda Tristian ve İsolde geldiler, Tristian hayallerimi yıktı da denebilir yıkmadı da...
Yakışıklı birini beklerken bi amca çıktı geldi biraz yıkıldım ama mantıklı olan buydu kabullenmek lazım.
İsolde zavallısı anında nalladı, Freya'nın yanına gömdük :D

Başka başka diye düşünüyorum ama sanırsam bu kadar. İçimi döktüm rahatladım yeni sezonu lütfedip yayınlarlarsa yorumlamaya devam ederim.



Beşinci sezon afişi


Puan Tablosu;

Konu - 10 (Her ne kadar efsaneden alıntı olsa da yapılan değişiklikler güzel.. ehem Gwen hariç)
Karakterler  - 10
Oyuncular - 9 (Gwen demiş miydim? demiştim sanırsam... neydi gerçek adı Angel mi öle bişi.. neresi angel se)


Toplam Puan; 10 - Kaçıranı Kaçırsınlar











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder