15 Ağustos 2012 Çarşamba

White Collar - Bir Dolandırıcı ve Onun İmana Geliş Hikayesi :D



Bir dolandırıcının hapisten muhteşem bir şekilde kaçışı ve onu daha önce yakalamış olan FBI ajanın tekrar peşine düşmesi ile başlayan dizimiz "Catch Me If You Can" filmi ile biraz benzerlik göstermektedir.
Neal Caffrey sevgilisi yüzünden hapisten kaçar, Ajan Peter Burke onu tekrardan yakalar ve hapise göndermek yerine FBI'a danışman olarak alır.
Tabi antlaşmadan bazı kurallar vardır, bunlardan biri ise Neal'in takip cihazı takmasıdır. Kısacası Neal sevgilisi Kate'in ortadan kaybolması ile ilgili olayları çözebilmek için FBI ve Peter Burke'ün bir nevi kölesi olmayı kabul eder.









Neal Caffrey, (bizim bildiğimiz kadarı ile, hiç güvenim yok bu da yalan ad olabilir)
Profesyonel bir dolandırıcı olan Neal, 4 yıllık cezasının tamamlanmasına 3 ay kala hapisten kaçar.
Daha sonra Burke Neal'i sevgilisi Kate'in evinde bulur. Neal kaçmaya teşebbüs bile etmez. Zira Neal'in hapisten kaçma nedeni Kate'in onu terk etmesidir.
Neal, Kate'in ortadan kaybolmasında birinin parmağı olduğunu düşünmektedir ve bu yüzden Burke'e yalvar yakar olur ve kendine iyi bir antlaşma kopartır. Ayağında takip cihazı ile belli bir mesafe içinde rahat rahat dolaşacaktır, ve FBI için danışmanlık yapacaktır.
Son derece yetenekli olan Neal, sanat konusunde tam bir dahidir. Tabi insanlara istediğini yaptırma yeteneği de cabası.





Peter Burke,
FBI'ın White Collar denilen dolandırıcılık şubesinde çalışan Peter Burke zeki suçluları (kendisi itiraf etmese de ) sevmektedir.
Neal'i yakalamak onun için büyük bir zevk olmuştur, hele ki Neal hapisten kaçınca ikinci kez yakalamak bal kaymak gibi gelmiştir ona :D
Neal'e karşı ayrı bir yumuşaktır, onun bazı hatalarını görmezden gelmektedir. Neal'in özünde iyi bir insan olduğuna inanmakla beraber aslında hiç bir zaman tam olarak ona güvenmez.











Mozzie, (gerçek adını hiç duymadık, duymamıza da imkan yok)

Bilmem kaç sene önce Neal, New York'a ilk geldiğinde onu kanatları altına alan kişidir Mozzie.
FBI ajanlarını hiç sevmese de Neal yüzünden bir çok şeyi tolore eder ve zamanla Peter'a da bağlanır.
Özellikle Peter'ın karısı ile yakın arkadaş olur ve istese de istemese de bir çok operasyonda bizimkilere yardım eder. Neal'e çok sadıktır, biraz çatlak da olsa bir insanın sahip olabileceği en iyi dosttur.




Elizabeth Burke,

Peter'ın karısı olan Elizabeth, yemek şirketi sahibidir. Kocasını, evini, tipsiz köpeklerini kısacası hayatını sever mutludur yani.
Kocasını her daim destekler, Neal ve Mozzie ile güzel bi dostluk kurar, iyi kadındır yaaa :D




Kate, (tipi batasıca, yerin dibine giresice Kate)
Neal'in kız arkadaşıdır. Bir anda ortadan kaybolur. Sonra bi belirir ama istekleri vardır haspamın...
Valla ben oldum olası sevmedim kızı. Neal'in aramasını da istemedim bulmasını da.
Patlasa kafası uçsa umrumda olmaz.. Çivit mavisi gözleri sinirimi bozuyo zaten!



Clinton Jones,
Burke'ün ekibindendir. İyi, halim selim bi çocuktur.. Hiç yaramazlık yaptığını görmedik :D



Diana Barrigan,
Peter'ın isteği ile DC'den New York'a gelir ve ekibe katılır.
Zeki, çevik, güzeldir... amma velakin lezbiyendir ve kız arkadaşı da vardır...
Şok yaşamıştım ilk gördüğümde neylersin daha alışmadık böle şelere.




Alex Hunter,
Kadınımdır :D
Dolandırıcı ve hırsızdır. İlk sezon adı ortaya atılacak olan Müzik Kutusuna bi takıntısı vardır.
Neal ile aralarında bir şeyler olmuştur, kıvılcımlar çakışmaktadır :D




June,
Bu teyzeye akıl sır ermez vallaha.. Ne akla hizmetse daha tanışır tanışmaz evinin kapılarını açar Neal'e!
Hemde ne ev, malikane, malikane.
Kocası da Neal gibi dolandırıcıymış, teyzemizin eteğinde nelr saklı bi bilseniz şaşkoloz olursunuz :D
He bu arda yaş maş hak getire taş gibi hatundur!




Dizi ile ilgili yorumuma geçersek, valla ben beğendim. Hafif, zorlamayan ama aynı anda da sıkmayan bir dizi.
Karakterleri sevmemek elde değil zaten, bir şekilde içinize işliyorlar (hele de Mozzie)
Neal ve Burke'ün zamanla gelişen büyüyyen dostluğunu izlemek ise ayrı bir keyif diyorum.
Tavsiye ederim izleyin bence.




SPOİLER





En son 4. sezon 4. bölümü izledim. Aklımda kaldığı kadarı ile bi yorum yapayım bakalım ^^
İlk sezon Kate olayları çok bunalttı beni, çookkk!
Müzik Kutusuydu bilmem neydi bastılar bana Kate'den. Hani dersin prenses de peşinde koşcaz.
Zaten Neal'i ne halt yemeye terk etti akıl sır erdiremedim, adama hiç mi güveni yoktu!
Onun yüzünden Neal'in başına gelmeyen kalmadı. Neyse ki bulundu falan filan derken BOOOMMM havaya uçtu bende göbek attım cenazesinde.
Gerçi geriye hiç bişi kalmamıştı yoksa mezarı üstünde de tepinecektim.

Sonra bir süre katili peşinde koştuk, boyumuzdan büyük yerlere burnumuzu soktuk falan filan.
Derken ortaya çıktı ki bütün her şeyin arkasındaki adam meğer zamanında Neal'i de dolandırmış (nihahahaha) daha doğrusu Neal ve Mozzie bu adamı dolandırmaya çalışırken faka basmışlar.
Zaten yere batasıca Kate ile ordan tanışmışmış.
Neyse bu amca müzik kutusu sayesinde batık bi gemiyi çıkarrdı falan, ordan tonlarca eser çıktı.
Derken sen amcanın bu eserleri sakladığı yer booom patlayıver hemide Neal'in gözü önünde.
Peter hemen Neal'den şüphelendi tabi ama bizimki masumdu...
da Mozzie değildi, olmasını da beklemiyordum zaten :D
Mozzie ve Neal ömür billah harcayamayacakları bi para sahibi oldular olmasına da Peter da enselerinde.
Bi türlü o eserlerden birini satıp toz duman olamadılar, gerçi Neal baya ayak sürüdü... bu sayede de en sonunda eserler gitti ellerinden.
O ara Peter'ın Neal'e bağırması muhteşemdi. Karısı kaçırıldığında adam cinnet geçirecekti neredeyse.
Neyse öyle böyle Neal New York'ta kalmak istediğine karar verdi amma velakin iş işten geçti zira pislik bi FBI ajanı Neal'e göz dikti.
Peter'ın eski patronu, gıcık mı gıcık, geberesi amca Neal'e hayatı zindan etmeye and içti adeta.
Neal'in salıverilmesi söz konusu iken bu amca ne yaptı etti Neal'i tekrar hapse atma olu buldu, ve eğer Neal onunda DC'ye gelip çalışmazsa hapise gireceğini söyledi Peter'a.
O ara Peter Neal'e kaçmasını işaret etti ve sezon sonu Neal ile Mozzie'nin "bon voyage" yapışı ile bitti.
4. sezon baya değişik başladı. Neal ve Mozzie ufak bir adada günlerini gün ederken Peter onları "gizlice" aramaya devam etmekteydi.
Tabi FBI da boş durmadı ve Neal'in peşine bildiğin kelle avcısı bi adamı taktı.
Peter Neal'i bu adamdan korumak isterken adama bildiğin Neal'in yerini gösterdi denilebilir. Zira o beyin özürlü kendi başına hayatta bişi bulamazdı.
Bu sayede Neal ve Mozzie'nin adadaki günleri tükenir ve Collins'in eline düşmeden adadan çıkma yolları ararken Neal adadaki bi pislik tarafından tuzağa düşürülüp Collins'e teslim edilir.
Mozzie ve Peter Neal'i kurtarırlar ve o arada fark ederler ki o amca meğer FBI'ın en çok arananlar listesinde 4. sıradaymış.
Bu sayede eğer adamı yakalayıp getirirlerse Neal'in eski antlaşmasına sahip olması tekrardan anlaşırlar ( hıı ne dedim ben O_O )
Neyse işte, süper bi plan sonunda amcayı ele geçirirler ( bu kadar kolay yakalanan adam görmedim, yaşlandı herhal)
Ve Neal eski işine döner... döner de Peter büro tarafından inceleme altına alınır ve o arada kanıt odasına gönderilir.
Bi kaç davayı onsuz (pekde onsuz değildi ama olsun) çalışan Neal ve ekip 4. bölümde Peter'ın geri dönüşünü kutlar.
Yarında 5. bölümü izleyeceğim, yazı mazı yazmam valla üşenirim ama eminim iyi bir sezon olacak.
Dizinin git gide açılıp serpildiğini hissedebiliyorum :D

Not: Sara'yı unutmuşum bak!
Sara'yı sevmeyi hiç mi hiç beklemiyordum, zira One Tree Hill'de Peyton'dan nefret ediyordum.
Ama burda Kate tipsizinden sonra bu kızı sevmemek elde değil :D
Neal ile ililkileri (şu ara) bitti ama ben daha fazlasını beklemekteyim valla, çok güzel bir çifttiler.




Puan Tablosu;

Konu - 9
Karakterler  - 9
Oyuncular - 9


Toplam Puan; 9 - Bakkaldan Israrla İsteyiniz



3 yorum:

  1. Her bir yorumunu katılıyorum.Yakışıklım Neal,Batı bacak öldüğüne çok sevindiğim Kate..Hoşuma Giden Sara ve Alex tabi ki de bayan polisi unutmıyalım(Mozzie'nin tabiriyle)...Mozzie vurulunca çok üzülmüştüm şoktan şoka girmiştim iyi ki de ölmedi...Eh işye böyle gerçektende çok beğendiğim bir dizi....senin gibi online bekliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. off Mozzie'nin durumu baya kötüydü.. o bölüm çook üzülmüştüm.
      senle baya ortak dizilerimiz var yaa ^^

      Sil
  2. Mimlendiniz...Yazmak isteseniz..http://asyatutkunu.blogspot.com/2012/08/mimdevam-etmesini-istediginiz.html

    YanıtlaSil